سفارشات : 09174158127

رنگ ترافیکی

شن رنگی

رنگ skg

رنگ پوراکسیر

سه شنبه 1 آبان 1403 ( 3:37:40 )

شرکت رنگ درفشان توليد کننده رنگ تک لبه،رنگ جدول،رنگ خط کشي،رنگ معابر،رنگ روغن ساختمان،رنگ ديوار،ديوارپوش،رنگ بلوار،رنگ خط کشي خيابان،رنگ خط کشي معابر،رنگ داخل ساختمان،رنگ بيرون ساختمان،رنگ عايق،رنگ ضد رطوبت ، رنگ ضد سايش، ضد زنگ، زنگ اخرایی، ضد زنگ اخرایی ، رنگ پاششي،رنگ جوتن، عايقکاري،ديوارنويسي،رنگ بتن، رتگ تولید شن رنگی، رنگ پشت بام،عايق پشت بام، قير،رنگ آسفالت، رنگ جايگزين ايزوگام،رنگ جدول خياباني،رنگ ترافیکی گرم - رنگ ها و پوشش های صنعتي و حفاظتی، رنگ ترافیکی ، رنگ عایق ، رنگ skg ، رنگهای ترافیکی ، شن رنگی ، شن رنگی خوب 

رنگ اکریلیک


بازدید : 4254 نفر

رنگ اکریلیک

نقاشی ساختمان تا چندی پیش محدود به رنگ های روغنی و پلاستیک بود. با ورود رنگ اکریلیک ، نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان دچار تحول شد. رنگ های اکریلیک بر پایه رزین های آکریلیکی فرموله و ساخته شده اند. در حالی که رنگ های روغنی بر پایه رزین های آلکید( روغنی) و رنگ های پلاستیکی بر پایه رزین های ونییل فرموله شده اند. رزین های آکریلیک هم پایه آب( حلال آن ها آب است) و هم پایه حلال( حلال آنها بیشتر حلال های نفتی و مشتقات آن است) هستند. بنابراین وقتی می گوییم رنگ اکریلیک، باید رنگ اکریلیک پایه آب و رنگ اکریلیک پایه حلال از هم تفکیک گردد.

نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان،  ۹۹% با رنگ اکریلیک پایه آب صورت می گیرد، به گونه ای که رنگ اکریلیک ساختمانی همان رنگ اکریلیک پایه آب است ولی باید این را هم در نظر داشته باشیم که رنگ اکریلیک پایه حلالی هم وجود دارد. در زیر به مزایا و معایب رنگ های اکریلیک پایه آب می پردازیم.

مزایای رنگ اکریلیک پایه آب

۱- اولین مزیت رنگ های پایه آب سهولت استفاده و عدم نیاز به حلال های بودار و اذیت کننده است.
۲- تا قبل از خشک شدن با آب شسته می شوند . بعد از خشک شدن ضد آب و قابلیت دستمال کشیدن پی در پی هستند.
۳- رنگ های اکریلیک مقاومت بسیار خوبی در محیط های مرطوب از خود نشان می دهند و نسبت به رنگ های روغنی و پلاستیک، مقاومت بسیار زیادی در برابر پوسته شدن و ترک خوردن از خود نشان می دهند.
۴- در رنگ های اکریلیکی پایه آب می توان از افزودنی های گوناگون از جمله عامل ضد قارچ، ضد کپک و ضد باکتری استفاده کرد که نتایج بسیار عالی به همراه می آورد.
۵- در ساخت رنگ های اکریلیک پایه آب از مواد سمی و مضر خبری نیست.
۶- دیوار هایی که با رنگ اکریلیک رنگ آمیزی می شوند، لطافت و نرمی دلپذیری دارند.

معایب رنگ آکریلیک پایه آب

براقیت رنگ های اکریلیک پایه اب نسبت به رنگ های روغنی خیلی پایین تر است. به همین دلیل دیوار هایی که با رنگ روغنی نقاشی شده اند، راحت تر تمیز می گردد.

نحوه استفاده از رنگ اکریلیک پایه آب ساختمانی

همان طور که گفته شد رنگ های اکریلیک ساختمانی پایه آب هستند. پس از باز کردن درب سطل یا ظرف رنگ، آن را کمی بهم بزنید. اگر غلظت رنگ در درون ظرف یا سطل رنگ زیاد باشد، با افزودن مقداری آب می توان آن را رقیق نمود. توجه گردد که حداکثر مقدار مجاز آبی که به رنگ داخل سطل پلمپ می توان اضافه کرد، توسط شرکت سازنده آن رنگ تعیین می شود ولی بسته به رنگ بین ۵ تا ۱۰ درصد وزنی می توان آب اضافه نمود.

رنگ های اکریلیکی برای رنگ کاری و نقاشی ساختمان همگی قابلیت اعمال و اجرا با قلمو غلطک و پیستوله را دارند، ولی در صورتی که بخواهید رنگ تهیه شده را با دستگاه های ایرلس بپاشید، حتما با سازنده رنگ مشورت کنید.

کاربرد رنگ اکریلیک

رنگ های اکریلیک طیف وسیع از نیاز های نقاشی و رنگ آمیزی را پوشش می دهد، و براساس زمینه مصرف در بخش های گوناگونی چون نقاشی روی بوم، نقاشی روی سفال با اکریلیک،  نقاشی روی اشیا سیمانی و بتونی، نقاشی روی پارچه با رنگ اکریلیک،نقاشی روی شیشه و رنگ آمیزی های صنعتی و هنری قابلیت فرموله شدن و اجرا دارند.